5X BEAUTY IRRITATIES #1

makeup5x

Laatst ontdekte ik tijdens het opmaken dat er toch wel een hele boel puntjes van irritatie zijn als het aankomt op make-uppen. Ik zal vast niet de enige zijn die zich ergert aan de volgende zaken;

  1. Sponsapplicators 

Als er een artikel is waar ik me de bestaansreden altijd van heb afgevraagddan is het de sponsapplicator, want behalve mijn moeder is er volgens mij niemand (met een beetje kennis over make-up) die sponsapplicators als waardige tool ziet. Zelfs dure paletjes (zoals die van Chanel) zijn volgestopt met sponsjes… en waarom? Ze worden alleen maar vies, vallen er telkens uit en het belangrijkste van alles: niemand gebruikt ze! Als het aan mij ligt worden ze het liefst vandaag nog allemaal verbrand.

2. Lipgloss in een palette 

En eerlijk is eerlijk, op deze regel zijn uitzonderingen. Maar wanneer er geen afdekklepje of folie over lipgloss in een palette heen zit irriteer ik me er mateloos aan. Van die vieze, plakkerige goedjes die volgestouwd zijn met kleine oogschaduw- of poederbrokjes. Voor mij een dikke ”NEE!”

3. Kwasten wassen 

Het noodzakelijke wassen van kwasten blijf ik een rotklusje vinden. Zeker foundation- of concealer kwasten die bijna niet schoon te krijgen zijn omdat ze vol zitten met kleverige make-up. Een tijdrovend klusje want niet alleen het schoonmaken op zich duurt lang, maar ook het wachten tot alle kwasten weer opgedroogd zijn laat een dag op zich wachten.

4. Producten zonder naam

Niet alleen lastig met bloggen omdat je met een hele omweg moet aangeven wat je nu precies aan het reviewen bent, maar ook omdat het juist een leuke toevoeging is. Het is toch veel leuker om te zeggen ”Ik draag nu Bombshell” dan ”Oh, dit is lipstick E8475Z”

5. Chips in je nieuwe producten

Dit laatste heeft meer te maken met mijn eigen klunzigheid dan met een productie- of designfout. Maar het gebeurt mij helaas al te vaak dat ik met mijn nagels per ongelijk meteen een stuk poeder of oogschaduw wegrits. Op zo’n instant-baalmoment probeer ik de schade vaak zo goed mogelijk te herstellen al blijf je het op foto’s wel vaak zien…

Herken jij deze irritaties?

3 gedachtes over “5X BEAUTY IRRITATIES #1

Geef een reactie

