REVIEW – MAKEUP REVOLUTION PALET

revolution

”Een koopje” zou je zeggen tegen een palet met 100 soorten oogschaduw voor €9,99. Ik kocht dit palet van Makeup Revolution, een Brits merk dat langzaam aan steeds meer gehypet wordt. Ik laat jullie zien of dit palet een pareltje of flop is.

20150430_190136

Het palet is nu verkrijgbaar bij Kruidvat, iets wat vrij speciaal is. Makeup Revolution is normaal uitsluitend online verkrijgbaar. Verschillende bloggers en youtubers waren helemaal weg van dit merk, maar op een buitenlandse webshop bestellen waarbij de munteenheid op de kassabon pas wordt omgerekend vind ik een beetje tricky. Toen ik dit palet dus in de schappen zag liggen wilde ik wel een gokje wagen.

20150430_185908

De verpakking van het palet is prima. Het plastic ziet er misschien wat goedkoop uit maar voelt verder wel stevig aan. Rondom het palet zat een zwart doosje, echt ter bescherming was het niet aangezien de hele voorkant open was maar een leuke extra is het wel. Het deksel is doorschijnend waardoor je de inhoud van het palette meteen kunt zien, handig! Aan de achterkant van het logo (dus op de binnenkant van het deksel) is een klein spiegeltje met twee cheapy sponsapplicators bevestigd. Een spiegeltje is wel handig maar de sponsapplicators zijn naar mijn mening afvalwaardig. Mocht je wel gek zijn op deze kleine tools dan is het een leuk pluspuntje!

20150430_185922

Qua kleurenspel is dit echt een veelzijdig palet. Het bevat 4 rijen met neutrale bruin- en rozetinten, 3 rijen met donkere smokey kleuren en 3 rijen met wat fellere kleuren hier en daar. Je kunt er dus alle kanten mee op waardoor je het een must-have item voor in je stash kunt noemen. Alleen of het pigment dat bevestigt?

Swatches

100 swatches, ”let’s go!” Je kunt begrijpen dat ik na het swatchen met een lege pak reinigingsdoekjes en een knalrode arm zat te kijken. Maar alles voor het goede doel, toch? De kleuren zijn geswatchet in verticale rijen | zoals hieronder aangegeven.

swatch

-1-

r0

Over de laatste 5 donkere kleuren was ik aangenaam verrast, de eerste vijf vallen helaas bijna helemaal weg. Lichte kleuren blijven een issue, zeker wanneer je net zoals mij een lichte huid hebt.

-2-

r1

Deze kleuren (ook de lichte) zijn duidelijk beter gepigmenteerd als de vorige rij. Met name de frosted kleuren zijn erg mooi!

-3-

r2

Deze rij is niet slecht, geen overweldigende pigmentatie maar zeker niet verkeerd voor zo’n zacht prijsje. Ik was wel aangenaam verrast door de tweede donkerbruine kleur die goed gepigmenteerd is.

-4-

r3

Dit is absoluut mijn favoriete rij, allemaal frosted eyeshadows met een heerlijk pigment. In één woord: ”WOW!”

-5-

r4

Deze eerste rij met ”smokey shades” valt me niet tegen, wel zijn de matte kleuren duidelijk een stuk slechter gepigmenteerd dan de frosted kleuren. Maar de zwarte kleuren zijn toch echt intens zwart.

-6-

r5

Mijn tweede favoriet, alle kleuren zijn super gepigmenteerd en die laatste zwarte en roze kleur knallen van mijn arm af!

-7-

r6

Prima rij, niets op of aan te merken, alleen die matte paarse kleur (3e van rechts) valt me zwaar tegen. Op het oog lijkt het echt een knalkleur… niet dus.

-8-

r7

Hier zitten een paar felle kleuren bij! De eerste 4 kleuren springen van je scherm, heel erg gaaf!

-9-

r8

Deze rij is weer duidelijk minder, hier en daar zit er wel een mooie bij maar de matte kleuren blijven matig gepigmenteerd en de op een na laatste kleur bevat zoveel glitter dat de kleur los op je arm komt te liggen.

-10-

r9

Sommige kleuren zoals de matte lichte groene ↑ valt tegen maar de mosgroene en de aquablauwe kleuren vind ik echt prachtig!

Mening

Ja, ik ben aangenaam verrast door dit palet. Natuurlijk zitten er een paar flinke missers bij maar dat mag de pret niet drukken omdat je er een paar hele unieke kleuren voor terugkrijgt. Een goed palet om als basis in je stash te hebben.

Looks

Om te laten zien dat deze kleuren ook gebruiksvriendelijk zijn heb ik er twee (totaal) verschillende ooglooks mee gemaakt. De kleuren blenden makkelijk in en geven net zoveel pigment af als op de swatches.

PicMonkey Collagelooks

Dit palet van Makeup Revolution is nu verkrijgbaar bij Kruidvat en kost €9,99. Dit palet kun je evengoed ook nog online bestellen op Makeup Revolution.

Wat vinden jullie van dit palet?

Fijne dag!

10 gedachtes over “REVIEW – MAKEUP REVOLUTION PALET

Geef een reactie

