REVIEW – MAC LIPSTICKS

 

mac

Dagen, nee weken, nee maanden lang heb ik gefantaseerd over mijn eerste (paar) MAC lipsticks. Twee dagen geleden was het dan eindelijk zo ver, bij de MAC pro store nam ik twee prachtige kleurtjes mee. Chatterbox & Russian Red, kijk je mee naar deze juweeltjes?

naamloos

Het bezoekje aan de MAC pro store was een beetje een flop, na alles wat ik me erbij had voorgesteld. Ik kwam binnen en vertelde dat ik voor mijn eerste lipstick graag een nude kleurtje wilde zodat deze lekker draagbaar zou zijn. Dat was al punt een waar het mis ging, de MAC medewerkster begreep totaal niet wat ik bedoelde dus gaf ik zelf maar voorbeelden zoals ”Please Me” of ”Faux” Ik probeerde deze kleuren dus uit maar ze stonden me totaal niet. Ik ben namelijk een ”warm type” en heb dus lipsticks nodig met een roze haast oranje ondertoon. ”Please me” en ”Faux” zagen er op mijn lippen heel grauw uit. Ook daar kon de verkoopster mij niet mee helpen want ze begreep niet wat ik bedoelde, ze wees wat (lees: KNAL)oranje kleuren aan, wat helemaal niet was wat ik bedoelde! Maargoed, uiteindelijk heb ik zelf de knoop doorgehakt en deze leuke kleurtjes meegenomen.

20150402_172719

20150402_173057

Zoals je al kunt raden heet de donkerrode kleur linksboven Russian Red en het roze kleurtje Chatterbox. Ik vind de namen echt heel erg toepasselijk en leuk. En dan de verpakking, de tampon-huls (oeps) is hét kenmerk van een MAC-lipstick en ik vind deze dan ook prachtig, niets op aan te merken dus. De lipstick voelt degelijk aan en is lichter als verwacht. Wel hoor ik hier en daar wat klachten over de ronde dop, hierdoor zijn deze lipsticks niet makkelijk op te bergen en wanneer je een hele collectie hebt is het makkelijker om je lipsticks op de kop te zetten (zodat je de namen kunt lezen) wat bij deze beauties helaas niet gaat.

Chatterbox

20150402_172926

Wat een mooie kleur is het toch, warm roze, ideaal voor de lente en aankomende zomer. Chatterbox heeft een amplified finish wat inhoudt dat de lipstick heel creamy en redelijk shiny is.

20150402_172758

20150402_172846

De pigmentatie van deze kleur is top, de textuur is lekker romig en voelt fijn aan op de lippen. En één ding moet ik MAC  meegeven; de lipsticks zijn super long-lasting. In de winkel had ik een aantal kleurtjes op mijn hand geswatchet en pas na 2 dagen met veel boen- en schrobwerk waren ze pas volledig verdwenen!

20150402_173620

Russian Red

20150402_173435

De andere kleur die met mij meeging was Russian Red, een ietwat donkere klassiek rode kleur. Mijn voorkeur ging eerst uit naar Ruby Woo maar omdat deze zo droog aanvoelde toen ik ‘m swachte besloot ik toch voor deze kleur te gaan, waar ik achteraf absoluut geen spijt van heb. Russian Red heeft een matte finish wat ervoor zou moeten zorgen dat deze lipstick heel intens van kleur is en geen glans afgeeft.

20150402_173313

20150402_173348

De structuur van deze lipstick is iets ruwer en droger maar irriteert niet tijdens het swatchen. Het pigment is inderdaad heel erg goed en de kleur blijft goed zitten. Hij laat m’n tanden een stuk witter lijken en benadrukt velletjes niet! Wel raad ik je aan om voor je deze lipstick aanbrengt een goede lipbalm te gebruiken zodat je lippen gehydrateerd en verzorgd blijven.

20150402_174415

Als ik een van de twee lipsticks zou moeten kiezen dan is Russian Red denk ik toch mijn favoriet, hoewel ik heel blij ben met beide aankopen… Ik ben heel erg tevreden en heb eigenlijk ook niets op- of aan te merken. Conclusie: MAC, dit smaakt naar meer!

Wat is jou favoriete Mac lipstick of welke kleur zou jij aanschaffen?

Fijne dag!

10 gedachtes over “REVIEW – MAC LIPSTICKS

  1. Ah super leuk! Ik heb nog geen mac lippenstift, maar wil er wel héél graag een. Al zou ik ook niet weten welke kleur, er is zoveel keuze! Alleen houdt de prijs me een beetje tegen!

    Liked by 1 persoon

    1. Dat was bij mij ook heel lang het struikelblok maar ik heb er achteraf geen spijt van… iedereen in beautyland is er zo weg van dat er maar een ding opzat om erachter te komen of ze gelijk hadden… 🙂

      Like

    1. Dankje! En die lipswatches heb ik inderdaad geprobeerd maar het lukte me niet om de kleuren mooi en goed op de foto te zetten omdat het zo regenachtig was… misschoen de volgende keer!

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

